Sunday 28 February 2016

KETIDAKTENTUAN EKONOMI MERAI KEJAYAAN PEJUAN DAULAH ISLAMIYAH




Apabila harga minyak dipaksa turun oleh Amerika melalui OPEC atas persepakatan mengetuai kedajalan, maka ia menjadi suatu kelebihan kepada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah untuk berterusan mengasak pertahanan-pertahanan kekufuran di medan pertempuran. Mereka sengaja mewujudkan suatu jurang ketidaktentuaan propeks ekonomi sesebuah negara supaya terpampang diminda tentang masalah-masalah yang akan membelenggu kehidupan golongan dungu-dungu. Kedajalan berterusan itu menekan kehidupan sebagaimana mereka merancang kejahatan kepada anak-anak bangsanya. Tetapi ingat, MH370 melambai-lambai Amerika.

Dalam suasana  kekaburan hidup golongan dungu-dungu, maka pejuang-pejuang Daulah Islamiyah mengambil peluang menjulang martabat umat melalui ruang kecuaian golongan yang lalai itu, kerana ekonomi bangsanya dipusatkan dengan arahan lisan akibat bisikan-bisikan kemunafikan. Tujuan mereka melakukannya adalah untuk memperkuatkan pertahanan sekutu, melebarkan pengaruh, mempengaruhi minda, mengalihkan pandangan, berbisik-bisik tentang kekufuran, mengolah ekonomi baru, memaling-malingkan duit-duit amanah watan, manakala pengeluar-pengeluar minyak  meleleh air liur melihat titikan dan titisan minyak mengalir deras memenuhi tangki-tangki kosong sekutu yang licik-licikan membisik-bisikan itu.

Anak-anak bangsa yang cerdik sama ada daripada pejuang-pejuang Daulah Islamiyah atau sekutu-sekutu/mantan sekutu tidak mudah terbuai-buai dengan bisikan-bisikan kekufuran dan kesyirikan apatah lagi merugikan agama dan bangsanya, kerana mereka dilahirkan oleh ibu-ibu yang merdeka mindanya, telus pegangan agamanya dan tidak takut dengan celaan orang-orang yang mencela.

Pejuang-pejuang Daulah Islamiyah merai kejayaan kerana mereka tidak bersekongkol bersekutu dengan kedajalan; mengeroyok seperti anjing-anjing mengeroyok seekor singa gagah garang yang boleh menerkam kesemua anjing-anjing kurap itu tanpa belas kasihan. Akhirnya anjing-anjing kurap itu apabila telah dibaham oleh singa gagah garang maka dikalangan anjing-anjing itu akan memakan rakan-rakannya yang cedera dan mati itu. Begitulah perlakuan sekutu mendajal yang longgar falsafah hala tujunya.
Benarlah bahawa kolaborasi merudumkan ekonomi buatan sendiri tanpa kekangan, percambahan minda itu akan meruntuhkan kehidupan anak-anak watan. Jangan lupa MH370 melambai-lambai Amerika sebagaimana MH17 melambai-lambai.


Belajarlah dari sejarah kehidupan orang-orang merdeka telus ikhlas, jangan belajar daripada golongan yang menyorok MH370 dan menembak MH17, buruk sifatnya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Rasulullah s.a.w. bersabda, maksudnya: “Hikmat itu barang kepunyaan mukmin yang hilang, di mana didapatinya, maka dia yang berhak atasnya.” ( H. R. Imam At-Tirmizi )